Pagina's

donderdag 13 november 2014

TAG | Gewoon Nederlands


Een tag is leuk en Nederland is leuk dus dit is super leuk. Deze tag kwam ik een paar keer tegen toen ik rond zat de speuren op het internet. Ik vind het nog steeds een feest om tags in te vullen. En als ik dan op de meeste vragen uitgebreid antwoord kan geven vind ik het nog leuker. Dus hier is die dan. De 'Gewoon Nederlands Tag'

Eén of meer koekjes bij de thee?
Als de koekjes lekkerder zijn dan lekker en ik mag er meer mag pakken wat denk je dan zelf. Meer koekjes. Ja precies. Koekjes zijn lekker behalve als ik ze zelf bak, want geloof me ik ben geen koekjesbakker prinses. Mijn koekjes branden aan of het deeg is te vies. Het is nooit goed wanneer ik koekjes bak. Maar koekjes van de winkel of bakker. Jummie, Dan kan ik mezelf niet meer onder controle houden. 

Wat is je favoriete stamppot? 
Oke. Dit wordt al te lastig voor mij. Ik ben niet zo'n stamppotten gek, maar als we het dan toch eten geef mij dan maar boerenkool stamppot. Maar dan  moet het echt met heel veel liefde gemaakt zijn. 

Welke Nederlandse feestdag vind jij het leukste?
Sinterklaas. Moet ik hier nog een verklaring voor geven? Voor de mensen die nu verder lezen daar komt mijn verklaring. Typisch Nederlands en nog steeds vier ik het met heel de familie heel uitgebreid met veel cadeautjes en heel veel plezier met de pepernoten en kruidnoten op de tafel gezellig bij opa en oma thuis. Mmm. Over een maandje is het weer zo ver. Ik kan niet meer wachten. 

Wat is volgens jou het leukste plekje in Nederland?
Eeeeeh. Pff. Die is lastig. Nederland zit vol leuke plekjes!

Wat is jouw favoriete accent?Ik vind alle accenten leuk. Alles heeft zijn eigen ding en dat vind ik leuk. Zolang ik ze maar wel kan snapen, want als ze tegen mij praten en ik versta ze niet vind ik behoorlijk awkward en ook nog eens niet leuk. Maar dat is bij de meeste accenten niet het geval. 

Welk woord is voor jou typisch Nederlands?
Gezellig.

Welk typisch Nederlands gebruik vind jij het leukst?
Stroopwafels eten en dan ook echt heel veel. Van zoveel mogelijk dingen een probleem maken. Sinterklaas. Fietsen ja soms niet maar als je dan met lekker weer op de fiets zit is het best wel leuk. Tompoes eten. Schaatsen en dan helemaal ingepakt zijn met 3 sjaals, 10 truien, 5 paar handschoenen en 20 paar sokken of gewoon van alles 1. Lopen over het strand wanneer het stormt en daarna jezelf opwarmen met chocomelk. Zo kan ik wel uren door gaan....

Welk Nederlands gezegde is jouw favoriete gezegde?
Hahahah, dan moet ik gaan denken en als ik moet denken is er ook geen favoriet. Dus. Ik heb geen favoriete gezegde.  I'm sorry.

Wat is je favoriete winkel van Nederlandse bodem?
De Hema. Ja die winkel is leuk. De action waar je de goedkoopste stuff kan kopen. De kruidvat is ook handig. Nu moet ik jullie wel iets opbiechten hier heb ik eerst het internet voor afgezocht. Ik ben niet echt op de hoogte wat nou bedacht is uit Nederlandse hersenen maar blijkbaar deze handige winkels wel. Beter.

Wie vind jij de leukste BN’er?
Chantel janzen. Ja en ik heb er nog een verklaring voor ook. Vroeger wilde ik haar altijd ze kan super goed acteren en zingen en dat wilde ik ook. Wilde dat hoor je goed. Ik heb de moet opgegeven. Hahah. Nee hoor. Ik wil gewoon geen actrice meer worden. Niks voor mij. 

Wat vind jij het mooiste en/of leukste Nederlandstalige liedje?
Heb ik niet. Ik luister liever Engelstalig vind ik persoonlijk leuker. 

Haring, ja of nee.
Ja. duuuh. Wel met uitjes en daarna heel goed mijn tandenpoetsen want ik hou niet van stinken. 

Liefs Mirthe 

Geen opmerkingen: